Érdekességek az online ruha vásárlásról
Ahogy a webáruházak minden formája, úgy az online ruha vásárlások is virágkorukat élik. Különböző statisztikák alapján arra a következtetésre juthatunk, hogy a következő 4 évben az interneten keresztül eladott divat termékek értéke másfélszeresére fog növekedni. Ez a növekedés különböző tényezők együttes hatásának eredménye lesz:
-
az internet és az okostelefonok még nagyobb mértékű elterjedése
-
a webshopok technológiáinak, megoldásainak fejlődése
-
új, nem nyugati piacok elérése
Új technológiák, megoldások
A megnyíló piacokra, valamint az internet elterjedésének növekedésére nincs hatása az egyszeri vállalkozásnak, a webáruház fejlődésére azonban van. Szintén statisztikák alapján megállapítható, hogy a vásárlók 3/4-e a személyre szabott akciókat, ajánlatokat preferálja. Ez azt jelenti, hogy a webshopoknak törekedni kell arra, hogy legyen olyan rendszerük kifejlesztve, ami képes az egyes vásárlók szokásait feljegyezni, és személyre szabott ajánlatokat generálni azok alapján. Itt olyan dolgokra kell gondolni, mint pl. a megtekintett, megvásárolt termékek, és az azokhoz hasonló ajánlatok elkészítése.
Közösségi média kihasználása
Az emberek nagy része a különböző közösségi média oldalakon tölti szabadidejének egy részét. A sikeres webshopok arra törekednek, hogy itt érjék el a potenciális vásárlókat. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy minden ruha webáruháznak célszerű jelen lenni Facebookon, Instagramon, sőt, lehetőséget kell biztosítani arra, hogy a vásárlók tudjanak ezeken a platformokon könnyen vásárolni a kínálatból.