Különbségek a cégkivonat hitelesítések között
Cégkivonat mellékelésére rengeteg különböző céges ügyintézés során szükség van. Nem mindegy azonban, hogy milyen cégkivonatot mellékelünk, ugyanis több különböző hitelesítési szint van. Bemutatjuk a különbségeket közöttük.
Először is meg kell jegyezni, hogy az ingyenes cégkivonat semmilyen hitelesítéssel nem rendelkezik, csak tájékoztatás céljára alkalmas, felhasználni nem tudjuk semmilyen hivatalos ügyintézésre.
A hiteles cégkivonat az, amely már ügyintézésekre is használható. Lehet papír alapú és elektronikus dokumentum is, a cég leellenőrzésére és egyes hivatalos célra is megfelelő.
Az e-hiteles cégkivonat elektronikus aláírással van ellátva és es3 formátumú. Mindenképpen hatályos, hiteles, napi frissítésű adatokat tartalmaz. Mivel elektronikus aláírással rendelkezik, így csak elektronikus felhasználásra alkalmas, kinyomtatva elveszíti hitelességét. Ha papír alapon kell pl. egy pályázatot benyújtani, akkor az e-hiteles cégkivonat nem felel meg.
A maximális hitelesítést a közhiteles cégkivonat jelenti. A közhiteles cégkivonat mindenképpen papír alapú, általában bankok szokták kérni, pályázatokhoz szokott kelleni. Az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs Szolgálata vagy közjegyző adja ki, de szerencsére nem kell heteket várni egy közhiteles cégkivonatra sem, általában az igénylést követő munkanapon a futárszolgálat már ki is szállítja az ország minden részébe.